Category Archives: ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

  • 0

Άρθρο του Γιώργου Αυτιά “Γερμανικό βέτο σε εξοπλιστικά, χρέος και οικονομία” στην έντυπη έκδοση της Alpha Free Press

Αθήνα 28/4/2018

Διαβάστε εδώ στην έντυπη έκδοση της Alpha Free Press το άρθρο του Γιώργου Αυτιά “Γερμανικό βέτο σε εξοπλιστικά, χρέος και οικονομία”

Οι Γερμανοί το ξεκαθάρισαν στην Αθήνα: «Θέλουμε την δημιουργία ενός μηχανισμού ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, που θα ενεργοποιείται μόνον αν η Ελλάδα τηρεί τις δημοσιονομικές και άλλες δεσμεύσεις της μετά το τέλοςτου προγράμματος…».

Αυτό δεν λέγεται μόνο στους διαδρόμους, αλλά γράφτηκε και στην εφημερίδα Handelsblatt. Ο νέος υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς διαπνέεται από το πνεύμα του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε!

Ο κ. Σολτς θέλει να κινηθεί για ελάφρυνση του χρέους, αλλά υπό προϋποθέσεις. Είπε χαρακτηριστικά: «Η ασθενής ανάπτυξη δεν θα δίνει αυτόματα το δικαίωμα στην Ελλάδα να μειώσει τις πληρωμές για την εξυπηρέτηση τουχρέους της».

Τί σημαίνει αυτό; Ότι η Γερμανία επιθυμεί να διασφαλίσει ότι «η Ελλάδα θα
συνεχίσει να τηρεί τις μνημονιακές δεσμεύσεις της και να ασκεί συνετή δημοσιονομική πολιτική και μετά το μνημόνιο και βλέπει τα μέτρα ελάφρυνσης  του χρέους σαν ένα μέσο άσκησηςπίεσης για να πετύχει αυτόν τον στόχο».

Μάλιστα συμπληρώνει: «Ο μηχανισμός μπορεί να ενεργοποιηθεί και να συνεχίσει να λειτουργεί εφόσον, κατά τις τακτικές αξιολογήσεις, η Ελλάδα τηρεί τις μεταπρογραμματικές δεσμεύσεις της, όπως αυτές που προκύπτουν από τους ευρωπαϊκούς δημοσιονομικούς κανόνες».

Το πιο σημαντικό όμως είναι, ότι οι Γερμανοί βάζουν φρένο σε προεκλογικές παροχές. Στο έγγραφο που αναφέρεται η γερμανική εφημερίδα τονίζεται ότι «θα λειτουργεί αυτόματο φρένο, δηλαδή διακοπή των μέτρων ελάφρυνσης του χρέους σε περίπτωση που η πολιτική του πρωθυπουργού
Αλέξη Τσίπρα ξεφύγει από τον έλεγχο…».

Όμως αυτός ο αυτοματοποιημένος μηχανισμός συναντά την αντίδραση των Ευρωπαίων και του ΔΝΤ. Μάλιστα η Κομισιόν προτείνει να χορηγείται υπό όρους μόνο ένα μέρος της βοήθειας και συγκεκριμένα τα κέρδη από  τα ομόλογα της   ΕΚΤ και των ευρωπαϊκών κεντρικών τραπεζών (SMPs και ANFAs), ύψους 4,1 δισ.ευρώ.

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, προτείνει να χορηγούνται κάθε χρόνο, από το 2019 ως το 2022, από 950 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια μικρότερα ποσά. Πρόκειται προφανώς για τον «ημιαυτόματο» μηχανισμό, στον οποίο
έκανε αναφορά σε συνέντευξή του ο επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί. Η Κομισιόν τονίζει ότι «κάτι τέτοιο θα αποτελούσε κίνητρο για την κυβέρνηση να συνεχίσει να εφαρμόζει συνετή δημοσιονομική πολιτική και να μην κάνει πίσω στις μεταρρυθμίσεις που έχει συμφωνήσει στο πλαίσιο του προγράμματόςτης με τον ESM».

Από την πλευρά του το ΔΝΤ δεν θέλει τέτοια εξέλιξη… Πού πάμε λοιπόν; Όλα δείχνουν ότι οι Γερμανοί πατάνε πόδι σε όλα… Πόδι σε φρεγάτες,χρέος, οικονομία. Πέραν των 88 προαπαιτούμενων… Οψόμεθα


“Ψάχνοντας το Όραμα” άρθρο μου στην έντυπη έκδοση Alpha free press

Αθήνα 28/4/2018

Διαβάστε  εδώ στην έντυπη έκδοση Alpha free press άρθρο μου  ” Ψάχνοντας το Όραμα”

Σήμερα μεγάλο μέρος τουελληνικού λαού νιώθει ταπείνωση και θυμό. Στα χρόνια της κρίσης, η κατρακύλα σεόλους τους τομείς αποδείχθηκε ατελείωτη. Το ίδιο και οι ψεύτικες υποσχέσεις όσων πάτησαν πάνω
στην υπερηφάνεια των Ελληνίδωνκαι των Ελλήνων και στη συνέχεια
τις εξαργύρωσαν για την εξουσία.Αυτό που νιώθει τώρα πια ο πολίτης, είναι ότι η χώρα δεν έχει ηγεσία.
Η Ελλάδα, τη χρονιά που πέρασε,είχε τις λιγότερες επενδύσεις από
όλες τις χώρες του ΕυρωπαϊκούΝότου. Εκ των πραγμάτων, αποδεικνύεται ότι οι έννοιες «ΚυβέρνησηΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ» και «Επενδύσεις»είναι ασύμβατες.

  • Η Κυβέρνηση δημιούργησε τηγενιά που ταυτίζεται με την απόλυτη
    εξαθλίωση, που είναι η «Γενιά των360 ευρώ» με 12ωρο εργασίας.
  • Έταξε κατώτατο μισθό 751 ευρώκαι αφού δεν μπόρεσε να τον διατηρήσει ούτε στα 586 ευρώ, τον κατάντησε στα 360 ευρώ.
  • Δεν έχουν εκδοθεί 230.000 συντάξεις, με αποτέλεσμα να έχουμε
    ανθρώπους μετά από 35 και 40 χρόνια εργασίας στην «ουρά της αναμονής και της απελπισίας».
  • Με τη μείωση του αφορολόγητου και την αύξηση της φορολογίας οι συνταξιούχοι θα χάσουν δυο συντάξεις και οι μισθωτοί δυο μισθούς.
  • Για πρώτη φορά το ελληνικό κράτος εξέδωσε μέχρι και συντάξεις
    185 ευρώ, ενώ με τη νέα μείωσητων επικουρικών δημιουργούνται
    νέα δεδομένα.

Η υπόθεση στα Εθνικά Θέματα είναι ο σπινθήρας που ανάβει μικρέςφωτιές. Κανείς δεν ξέρει πού θα καταλήξει, σίγουρα πάντως θα λειτουργήσει σαν καταλύτης το επόμενο διάστημα. Αυτές οι ιστορικές φωτιές-εκρήξεις ποτέ δεν είναι ελεγχόμενες. Η αγωνία αυτού του λαού για μια στιβαρή ηγεσία με
όραμα και οξυγόνο είναι δεδομένη.
Ας ελπίσουμε ότι θα έρθει σύντομακαι θα οδηγήσει τον τόπο σε κάτι


  • 0

“Περισσότερη Δημοκρατία ή Ακυβερνησία;” Αρθρο μου στην έντυπη έκδοση Alpha free press

Αθήνα 21/4/2018

Διαβάστε εδώ στην έντυπη έκδοση Alpha free press άρθρο μου “Περισσότερη Δημοκρατία ή Ακυβερνησία;”

Κυβέρνηση μετά την εφαρμογή της απλής αναλογικής για τιςεθνικές εκλογές, δείχνει αποφασισμένη να εφαρμόσει ένα ανάλογο εκλογικό  μοντέλο και στις επερχόμενεςαυτοδιοικητικές εκλογές, καθώς έγινε
γνωστό ότι ο υπουργός Εσωτερικών κ.Πάνος Σκουρλέτης θα δώσει σύντομα σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για τις εκλογές στους δήμους τον Οκτώβριο του 2019 μεαπλή αναλογική.

Το συγκεκριμένο ζήτημα έχει προκαλέσειμεγάλη συζήτηση ανάμεσα στα πολιτικά κόμματα, καθώς προκύπτει ένα πολύ μεγάλο ερώτημα που αφορά στο βαθμό που το συγκεκριμένο εκλογικό σύστημα θα βοηθήσει την τοπική
και περιφερειακή αυτοδιοίκηση ή θα αποτελέσειπαράγοντα αστάθειας και ακυβερνησίας.

Καιτούτο γιατί σε πολλές Περιφέρειες και Δήμους της χώρας υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο, ο εκλεγμένος αιρετός να μην μπορεί να εφαρμόσει την πολιτική που επιθυμεί, καθώς δεν θα έχει την απαραίτητη πλειοψηφία.
Είναι προφανές ότι η συγκεκριμένη νομοθετική πρόταση αποτελεί μια ακόμη προσπάθεια της Κυβέρνησης να αυξήσει την επιρροή της και την Αυτοδιοίκηση, μια προσπάθεια να ελέγξει έστω και ως μειοψηφία τους Δήμους, αδιαφορώντας για το χάος που θα προκαλέσει. Διότι αυτό θα επιφέρει η απλή αναλογική στους Δήμους και τις Περιφέρειες.

Την πλήρη ακυβερνησία. Όσοι έχουν έστω και στοιχειώδη γνώση του πώς λειτουργεί η αυτοδιοίκηση, γνωρίζουν πολύ καλά ότι η εφαρμογή του  συγκεκριμένου εκλογικού συστήματος, όχι μόνο δεν θα οδηγήσει σε μια πιο αποτελεσματική διοίκηση, αλλάαντίθετα θα οδηγήσει στην πλήρη παράλυση.

Είναι παράλογο σε μια εποχή που ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης
συνεχώς αναβαθμίζεται στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωση, καθώς οι
Δήμοι και οι Περιφέρειες αποκτούν περισσότερες αρμοδιότητες και
έχουν πλέον άμεση πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, να επιδιώκε-
ται στη χώρα μας η εφαρμογή ενός εκλογικού συστήματος που θα προκα-
λέσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που λέγεται ότι θα επιλύσει.

Είναι αυτονόητο πως η ψήφιση της απλής αναλογικής για τις επερχόμενες
αυτοδιοικητικές εκλογές θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στον τρόπο διοίκησης
της τοπικής αυτοδιοίκησης και θα δημιουργήσει ανυπέρβλητα εμπόδια, που
θα πλήξουν τον καίριο ρόλο που αυτή καλείται να διαδραματίσει στα πλαίσια διακυβέρνησης της χώρας μας.


Πολλά τα βάρη στην οικογένεια

Αθήνα 31/3/2018

Διαβάστε εδώ στην έντυπη έκδοση Alpha free press “Πολλά τα βάρη στην οικογένεια”

Η οικονομική κρίση, έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση του κινδύνου φτωχοποίησης ή αποκλεισμού μέρους της μεσαίας τάξης. Η φτώχεια, τα χρέη και οι πλειστηριασμοί, εγκλωβίζουν πλέον τα ελληνικά νοικοκυριά. Η επιβίωση έχει γίνει δυσβάσταχτη, αφού με μεγάλη δυσκολία μπορούν να ανταποκριθούν στις καθημερινές τους υποχρεώσεις.

Οι πλειστηριασμοί ως δαμόκλεια σπάθη, βρίσκεται πάνω από τις ελληνικές οικογένειες, αφού η Κυβέρνηση κατήργησε το άρθρο 2 του ν.4224/2013 που ήταν το μόνο που διασφάλιζε πλήρως και με οριζόντιο τρόπο την προστασία της πρώτης κατοικίας μέχρι του ποσού των €200.000.

Αντί πρωταρχικό μέλημα της Πολιτείας να είναι η αποκάλυψη και η αντιμετώπιση των «στρατηγικών κακοπληρωτών», των «πονηρών» που εκμεταλλεύονται το πλαίσιο προστασίας του Κράτους για τους αδύναμους, αποφάσισε να τιμωρήσει εκείνους τους δανειολήπτες, που λόγω των μεγάλων δυσκολιών είτε λόγω ανεργίας, είτε λόγω υπερβολικών φόρων, δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις κυρίως προς τις τράπεζες.

Στόχος της κάθε κυβέρνησης, θα πρέπει να είναι η προστασία των πιο ευάλωτων συμπολιτών μας. Αλήθεια μπορούν να καταλάβουν οι κατέχοντες την εξουσία, τι σημαίνει στην πράξη να στερείσαι τα βασικά αγαθά, να μπαίνουν σε ένα σπίτι λιγότερα από 400 ευρώ το μήνα ή να ανήκεις σε μια οικογένεια όπου κανείς δεν έχει “κανονική” δουλειά;

Η επιδότηση ενοικίου και η κάρτα σίτισης, μετά βίας εξασφαλίζουν σε ένα σπίτι κάποια τρόφιμα. Τα βασικότερα στοιχεία της διατροφής μιας τέτοιας οικογένειας; είναι μακαρόνια, ψωμί με λίγο λάδι -κι αυτό αν υπάρχει-, όσπρια. Όσο για κρέας, μόνο τα Χριστούγεννα και το Πάσχα μέσα από τα επισιτιστικά προγράμματα της Εκκλησίας.

Μηνύματα αγωνίας για το τι μέλει γενέσθαι εκφράζονται καθημερινά τα τελευταία εννιά χρόνια. Μπορεί να διαμηνύεται ότι τον Αύγουστο του 2018 η χώρα θα βγει από τα μνημόνια, τα επίσημα στοιχεία ωστόσο για την κατάσταση που επικρατεί στα κοινωνικά στρώματα, παραμένουν ιδιαιτέρως ανησυχητικά.

Ο ΟΟΣΑ υπολογίζει ότι τα φορολογικά βάρη στην Ελλάδα είναι από τα υψηλότερα μεταξύ των 46 οικονομιών ανά τον κόσμο που εξετάζει. Καταγράφει επίσης αρνητική “πρωτιά” σε χρηματοδοτική/επιδοματική στήριξη των ανέργων, αλλά και στην πορεία του ΑΕΠ.

Στην ετήσια έκθεσή του “Going for Growth” που δημοσιεύθηκε στις 19/3/2018, καταγράφει πάρα πολύ μεγάλα φορολογικά βάρη στην Ελλάδα. Υπολογίζει ότι το μέσο φορολογικό βάρος στη χώρα μας για ένα ζευγάρι με δύο παιδιά που λαμβάνουν το μέσο μισθό, είναι στο 38,2% του εισοδήματός τους, έναντι 13,6% φορολογικών βαρών της Ιρλανδίας. Μεγαλύτερες υποχρεώσεις έχουν μόνο πιο πλούσιες χώρες όπως το Βέλγιο, η Σουηδία, η Γαλλία και η Γερμανία, ενώ ο μέσος όρος είναι στο 28,6%.

Στο επιχειρηματικό πεδίο μεγάλη έμφαση δίνεται στην απουσία φορολογικών ελαφρύνσεων στην Ελλάδα, ούτως ώστε να αναπτυχθεί η έρευνα και η τεχνολογική ανάπτυξη. Ο ΟΟΣΑ υπολογίζει τη δαπάνη για τις φορολογικές ελαφρύνσεις στην Ελλάδα στο συγκεκριμένο πεδίο μόνο στο 0,05% του ΑΕΠ, έναντι 0,29% του ΑΕΠ στην Ιρλανδία.

Ένα «καλό» προέκυψε μέσα από αυτή την δυσάρεστη κατάσταση κι αυτό είναι η συσπείρωση των πολιτών για να βελτιωθεί η καθημερινή ζωή. Πλέον, ο εθελοντισμός με στόχο τη βοήθεια συνάνθρωπων μας που το έχουν ανάγκη, καταγράφει κατακόρυφη αύξηση σε σχέση με το παρελθόν.

Ένα από τα μηνύματα στην ομιλία της ορκωμοσίας του Τζων Κέννεντυ, το 1960 ήταν “«Μη ρωτάς τι μπορεί να κάνει η χώρα σου για σένα, αλλά τι μπορείς να κάνεις εσύ για τη χώρα σου». Παραφράζοντας το παραπάνω μήνυμα, σήμερα οι Έλληνες είτε μέσα από οργανωμένες ομάδες είτε σε άτυπες συλλογικότητες, είτε μεμονωμένα, παίρνουν την αλληλεγγύη στα χέρια τους, κινητοποιούνται και προσπαθούν να καταπολεμήσουν την κοινωνική φτώχεια.

 


Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης. Λύση στη βία κατά των γυναικών

Αθήνα 17/3/2018

Διαβάστε εδώ στην έντυπη έκδοση Alpha free press,”Σύμβαση της  Κωνσταντινούπολης. Λύση στη βία κατά των γυναικών”

O Τομέας Ισότητας των Φύλων της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας χαιρετίζει επί της αρχής τη νομοθετική πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην κύρωση της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης της Ευρώπης για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών, καθώς και της ενδοοικογενειακής βίας.
Η σύμβαση για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των
γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας άνοιξε για υπογραφή στις 11 Μαΐου 2011, με την ευκαιρία της 121ης συνόδου της  επιτροπής υπουργών στην Κωνσταντινούπολη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. μετά την 10η επικύρωσή της από την Ανδόρα στις 22 Απριλίου 2014, η σύμβαση τέθηκε σε ισχύ την 1η
Αυγούστου 2014.
Η κύρωση της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης για την καταπολέμηση της βίας καλύπτει κάθε μορφή έμφυλης βίας και είναι το πρώτο νομικά δεσμευτικό μέσο
στην Ευρώπη, με στόχο τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου νομικού πλαισίου για την προστασία των γυναικών από πράξεις βίας, καθώς και για την πρόληψη, δίωξη και εξάλειψη όλων των μορφών βίας κατά των γυναικών.
Η Σύμβαση θεσπίζει, επίσης, έναν διεθνή μηχανισμό για την παρακολούθηση
της εφαρμογής της σε εθνικό επίπεδο, κατά την πάγια τακτική των συμβάσεων που
συνάπτονται εντός του θεσμικού πλαισίου του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Επί της ουσίας επικεντρώνεται σε τέσσερα βασικά θέματα, πρόληψη, προστασία, δίωξη και παρακολούθηση.
Περιλαμβάνει προβλέψεις για την κατάρτιση των επαγγελματιών που βρίσκονται σε επαφή με τα θύματα, εκστρατείες ευαισθητοποίησης, με την ανάπτυξη του σχετικού εκπαιδευτικού υλικού, δημιουργία προγραμμάτων θεραπείας για δράσεις, παροχή υπηρεσιών στα θύματα, συμπεριλαμβανομένων των καταφυγίων για κακοποιημένες γυναίκες, τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης και υπηρεσιών εξειδικευμένης ιατρικής ψυχολογικής και νομικής υποστήριξης.
Η βία κατά των γυναικών,δυστυχώς, ακόμη δεν έχει εκλείψει από τις κοινωνίες
μας. Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους, καθώς το ένα τρίτο του συνόλου
των γυναικών στην Ευρώπη έχουν υποστεί σωματική ή σεξουαλική βία τουλάχιστον μία φορά στην ενήλικη ζωή τους. Το 20% έχουν υποστεί
παρενόχληση μέσω διαδικτύου. Μια στις τις 20 γυναίκες έχει πέσει θύμα βιασμού
και ποσοστό μεγαλύτερο από το ένα δέκατο έχει υποστεί σεξουαλική βία με χρήση
σωματικής βίας.
Η Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης ακολουθεί συνολική και στοχευμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση της βίας κατάτων γυναικών, που συνιστά παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων καιακραία μορφή
διάκρισης.
Θέτει στο επίκεντρο τα ζητήματα βίαςκατά των γυναικών και των κοριτσιών,
συμπεριλαμβανομένης και της ενδοοικογενειακής βίας, ενώ παράλληλα
προάγει τα δικαιώματα των θυμάτων.
Εδώ πρέπει να ανοίξουμε μια παρένθεση, ότι σε μια περίοδο κρίσης
αυτά τα φαινόμενα, δυστυχώς, έχουν αυξηθεί σε ό,τι αφορά στη βία κατά
των γυναικών και την ενδοοικογενειακή βία. Η προσχώρηση της Ελλάδας
στη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης εξασφαλίζει ένα συναινετικό
εθνικό νομοθετικό πλαίσιο για την πρόληψη και την καταπολέμηση
της βίας κατά των γυναικών.
Ωστόσο, δεν θα πρέπει να μείνουμε μόνο στην κύρωση της Σύμβασης,
αλλά να προχωρήσουμε και στην υλοποίηση αυτής. Αν θέλουμε να
αποτάξουμε κάθε μορφή έμφυλης βίας θα πρέπει να τεθούν γερές
βάσεις στην εκπαίδευση και μάλιστα στην πρωτοβάθμια. Διαφορετικά, θα μεγαλώσουμε σε κοινωνίες που θα έχουν αποτύχει να εκπληρώσουν το ύψιστο καθήκον τους, που είναι η προστασία των πολιτών και των δικαιωμάτων τους.
Όλες οι μορφές βίας κατά των γυναικών, ενδοοικογενειακή, κοινωνική, οικονομική, εργασιακή έχουν απασχολήσει όλες τις γυναικείες οργανώσεις επί δεκαετίες, γιατί το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο.
Οι οργανώσεις κατά καιρούς, ύστερα από πρόσκληση των αρμοδίων φορέων όλων των κυβερνήσεων, έχουν υποβάλει προτάσεις για την αντιμετώπισή τους. Όλοι συμφωνούν ότι το φαινόμενο αυτό πρέπει να εκλείψει από την κοινωνία λαμβάνοντας συγκεκριμένα μέτρα, κάτι που έχει γίνει σε κάθε ευκαιρία.
Όμως, αντί του περιορισμού και της εξάλειψης που ήταν ο στόχος,
η βία εξαπλώνεται και λαμβάνει διαρκώς διαφορετική μορφή, με αυξημένη
αγριότητα. Η ποινική νομοθεσία κατά καιρούς τροποποιείται με στόχο την πάταξη της βίας.
Παράλληλα είναι κοινή η διαπίστωση ότι πρέπει να υπάρχει και να λειτουργεί αποτελεσματικά ένα σύνολο δράσεων και υποστηρικτικών δομών για την πρόληψη, την προστασία και την επανένταξη στην κοινωνία των θυμάτων, γιατί
τα τραύματα ψυχικά, σωματικά κ.λπ. θεραπεύονται δύσκολα και σε ειδικό περιβάλλον.
Ανησυχητικές διαστάσεις έχει λάβει και η βία κατά των παιδιών, καθώς και η διακίνηση ανθρώπων για οικονομική και σεξουαλική εκμετάλλευση. Πρέπει
να σημειωθεί ότι η άσκηση όλων των μορφών βίας υπάρχει σε όλα τα
κοινωνικά στρώματα, ανεξάρτητα από μόρφωση και οικονομική και
κοινωνική θέση.

Επίσκεψη κλιμακίου της ΝΔ στο Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών

Αθήνα 18/7/2017

Διαβάστε εδώ:  Επίσκεψη κλιμακίου της ΝΔ στο Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών                                            (πηγή: www.parapolitika.gr)

Πραγματοποιήθηκε, σήμερα, επίσκεψη κλιμακίου της Γραμματείας Γυναικείων Θεμάτων στο Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών του Δήμου Περιστερίου και εντάσσεται στο πλαίσιο των τακτικών δράσεων της Γραμματείας σε δομές που ασχολούνται με την αντιμετώπιση της βίας ενάντια στις γυναίκες και στα παιδιά.
Κατά την επίσκεψη, όπως σημειώνεται στο σχετικό δελτίο Τύπου, επιβεβαιώθηκε ότι η έμφυλη και η ενδοοικογενειακή βία δε γνωρίζει «διακοπές». Οι γυναίκες – θύματα ανήκουν σε κάθε οικονομική, κοινωνική κι επαγγελματική τάξη, τα δε περισσότερα περιστατικά, που σημειώνονται σε ιδιωτικούς ή δημόσιους χώρους, αφορούν σε δράστες «υπεράνω υποψίας».
Το Συμβουλευτικό Κέντρο Περιστερίου εγκαινιάστηκε από τη Νέα Δημοκρατία και ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Ιούλιο του 2013. Το Κέντρο εντάσσεται στο πανελλαδικό δίκτυο δομών για την πρόληψη και αντιμετώπιση όλων των μορφών βίας κατά των γυναικών (ενδο-οικογενειακή, βιασμός, trafficking, σεξουαλική παρενόχληση) που σχεδίασε η Γενική Γραμματεία Ισότητας Φύλων με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος για την Ουσιαστική Ισότητα των Φύλων 2010-2013.
Στην επίσκεψη συμμετείχαν η Γραμματέας Γυναικείων Θεμάτων κ. Μαρία Συρεγγέλα και τα μέλη της Πολιτικής Επιτροπής κ. Φωτεινή Βρύνα, κ. Μέμα Χαλιώτη και κ. Μάρθα Σαμαρά.


Η εξέγερση των βιομηχάνων

Διαβάστε εδώ: Η εξέγερση των βιομηχάνων.Άρθρο του Καρακούση Αντώνη(πηγή www.tovima.gr)
Πόσοι άραγε γνωρίζουν ότι οι «New York Times» και ο γαλλικός «Le Μonde» χρησιμοποιούν στις εκτυπώσεις τους φωτοευαίσθητα λεπτά φύλλα αλουμινίου που παράγει ελληνική επιχείρηση και συγκεκριμένα θυγατρική της ΕΛΒΑΛ του ομίλου Βιοχάλκο;
Πόσοι άραγε γνωρίζουν ότι η κλωστοϋφαντουργία ΕΠΙΛΕΚΤΟΣ του Δοντά παράγει τα καλύτερα βαμβακονήματα στον κόσμο;
Πόσοι μπορούν να φανταστούν ότι τα προϊόντα της «Σωληνουργεία Κορίνθου» ταξιδεύουν σε ολόκληρο τον κόσμο ή ότι τα κάθε λογής καλώδια της Χαλκόρ καλύπτουν τις πιο σύνθετες υποθαλάσσιες και υπόγειες καλωδιώσεις παγκοσμίως;
Ελάχιστοι προφανώς.
Αντιθέτως, στη δημόσια συζήτηση επαναλαμβάνονται από οικονομολογούντες και μη τα συνήθη στερεότυπα του τύπου «η Ελλάδα δεν παράγει τίποτε» ή ότι «ο τουρισμός είναι η βαριά μας βιομηχανία».
Στερεότυπα που εξοργίζουν τους πραγματικούς παραγωγούς οι οποίοι, όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, έχουν σε περίοπτη θέση στις βιβλιοθήκες τους το έργο «Η βαριά βιομηχανία στην Ελλάδα» του Δημήτρη Μπάτση, συντρόφου του Νίκου Μπελογιάννη, που έπεσε μαζί του από τις σφαίρες του εκτελεστικού αποσπάσματος το 1952.
Αν και παρωχημένο σήμερα, το βιβλίο του Δημήτρη Μπάτση μνημονεύεται ως μοναδικό οραματικό έργο, που αν τύγχανε προσοχής θα μπορούσε να προσφέρει τη βάση μιας άλλης μεταπολεμικής Ελλάδας.
Τελευταίως μια ομάδα διακεκριμένων βιομηχάνων παραγωγών, που αποδίδουν εξαιρετική σημασία στο ξεχασμένο βιομηχανικό παραγωγικό πρότυπο, προέβη στη δημιουργία μιας κίνησης η οποία φέρει τον τίτλο «Ελληνική Παραγωγή» και σκοπό έχει να προωθήσει την αναγέννησή του στην Ελλάδα.
Ο συγκεκριμένος κύκλος, στον οποίο συμμετέχουν μεγάλες βιομηχανικές μονάδες, όπως η ΑΓΕΤ, η ΕΛΒΑΛ, οι Ελληνικοί Λευκόλιθοι, η Επίλεκτος, οι Βωξίτες ΕΛΜΙΝ, η Νάσιοναλ Καν, η Χαλκόρ, οι Σύνδεσμοι Βιομηχανιών Αττικής, Θεσσαλίας, Βορείου Ελλάδος, Πελοποννήσου και άλλοι, θεωρεί ότι οικονομίες με ισχυρή βιομηχανική παραγωγική βάση έχουν αποδειχθεί πιο ανθεκτικές στις οικονομικές κρίσεις και συμβάλλουν τα μέγιστα στη συνοχή των κοινωνιών.
Και επιμένει ότι στις παρούσες συνθήκες της μεγάλης κρίσης έχει εξαιρετική σημασία η ανάπτυξη και πάλι του βιομηχανικού μεταποιητικού τομέα. Την οποία σκοπεύει να διεκδικήσει με δυναμικό τρόπο.
Φιλοδοξία της «Ελληνικής Παραγωγής» είναι να συμβάλει στην ανάδειξη και ενδυνάμωση του ρόλου της μεταποιητικής βιομηχανίας και όλων των αλυσίδων αξίας, συμπεριλαμβανομένου και του πρωτογενούς τομέα, στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Σήμερα η βιομηχανία συμμετέχει με μόλις 8% στο ΑΕΠ της χώρας – από 11,2% του ΑΕΠ το 1995 – όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 15%.
Παρά ταύτα όμως, ακόμη και αυτή η φτωχή σε μέγεθος βιομηχανική παραγωγή αποτιμάται, μέσω των άμεσων και έμμεσων επιδράσεών της, σε 55 δισ. ευρώ και αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο του εγχώριου πλούτου.
Σύμφωνα με έκθεση του ΙΟΒΕ, στη βιομηχανία οφείλεται το 79% των συνολικών εξαγωγών.
Στη βιομηχανία επίσης και σε εξαρτημένες από αυτήν δραστηριότητες απασχολούνται 1.200.00 εργαζόμενοι. Οι προσφερόμενες θέσεις εργασίας είναι καλύτερα αμειβόμενες κατά 12% από τον τομέα των υπηρεσιών και οι περισσότερες είναι υψηλής ειδίκευσης.
Ακόμη, το μερίδιο της μεταποίησης στις επενδύσεις για έρευνα και ανάπτυξη ανέρχεται σε 41,7% του συνόλου, ενώ η συμβολή της στα δημόσια έσοδα ανέρχεται σε 11 δισ. ετησίως.
Αν η συμμετοχή της μεταποίησης επανέλθει στα επίπεδα του 1995, το ΑΕΠ θα αυξηθεί κατά 12,8%, θα προστεθούν 500.000 θέσεις εργασίας, τα εισοδήματα των νοικοκυριών θα αυξηθούν κατά 5,6 δισ. ευρώ και των εσόδων του Δημοσίου κατά 4,6 δισ. ευρώ.
Τα οφέλη είναι προφανή και ο σκοπός φαντάζει αγαθός. Μετά τη δυστυχή εμπειρία της μεγάλης κρίσης, η παραγωγική στροφή είναι επιβεβλημένη και υπερασπίσιμη από όλους.

 


Καραμανλής για Βατοπέδι: Αποκαλύφθηκε το μέγεθος της αθλιότητας

Διαβάστε εδώ Καραμανλής για Βατοπέδι: Αποκαλύφθηκε το μέγεθος της αθλιότητας (πηγή www.kathimerini.gr)

Σε δήλωση προέβη ο πρώην πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής στον απόηχο της αθωωτικής απόφασης για το Βατοπέδι, σημειώνοντας πως στόχος ήταν να πληγεί με κάθε τρόπο η διακυβέρνησή του. Ο πρώην πρωθυπουργός κάνει λόγο για «αθλιότητα» και μεθοδεύσεις που μετήλθαν ύποπτα και ταπεινά συμφέροντα, ιδιωτικά και μικροπολιτικά, ζημιώνοντας τη χώρα σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη χρονική περίοδο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Η σημερινή απόφαση της ελληνικής δικαιοσύνης αποκαλύπτει το μέγεθος της αθλιότητας στην υπόθεση  Βατοπεδίου. Αποκαλύπτει τις μεθοδεύσεις που μετήλθαν ύποπτα και ταπεινά συμφέροντα, ιδιωτικά και μικροπολιτικά, για να σκηνοθετήσουν τη σκευωρία. Ο στόχος προφανής: Να πληγεί με κάθε τρόπο η τότε κυβέρνηση. Συκοφαντώντας, σπιλώνοντας, ταλαιπωρώντας  για χρόνια αθώους ανθρώπους και τις οικογένειές τους. Ζημιώνοντας τη χώρα σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη χρονική περίοδο.

Η σημερινή ετυμηγορία κλείνει μια μεγάλη πληγή. Αποκαθιστά την αλήθεια και την τιμή των προσώπων που τόσο άδικα κατηγορήθηκαν. Αφήνει βαρύτατα εκτεθειμένους όσους εμπνεύστηκαν και εκτέλεσαν το ανέντιμο εγχείρημα.  Έστω και αργά, το φώς στο τέλος πάντα νικάει το σκοτάδι».


  • 0

Με ποιον τρόπο θα «διαγράφει» τα χρέη η εφορία

Διαβάστε εδώ το άρθρο τουτου Κωστή Πλάντζου “Με ποιον τρόπο θα «διαγράφει» τα χρέη η εφορία”

 

Από κόσκινο οι οφειλέτες που δηλώνουν οικονομική αδυναμία – Τι αναφέρει η νέα «οδηγία» της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων – Η διαγραφή θα αφορά οφειλέτες που βρίσκονται αποδεδειγμένα σε πλήρη οικονομική αδυναμία – Ποια διαδικασία θα ακολουθηθεί

Μέχρι και τι πληρώνει κάποιος για λογαριασμούς νερού και ρεύματος θα ελέγχει πλέον η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, πριν κρίνει τις οφειλές του σαν «ανεπίδεκτες είσπραξης» και τις βάλει στο συρτάρι, προκειμένου να κυνηγήσει άλλους που έχουν αλλά δεν πληρώνουν τα χρεη τους στην εφορία

Ο επικεφαλής της ΓΓΔΕ κύριος Γιώργος Πιτσιλής έδωσε νέες οδηγίες για το πώς η εφορία θα «διαγράφει» χρέη οφειλτών που βρίσκονται σε πλήρη οικονομική αδυναμία.

Εκτός από τα ήδη ισχύοντα, που έγκεινται στο να έχει εξαντλήσει η εφορία κάθε μέσο που είχε, χωρίς όμως να βρει και να κατάσχει κάτι έναντι των οφειλών κάποιου, θα ελέγχει και τι μπορεί να κρύβει σε θυρίδες ή αν δαπανά πολλά παρότι δηλώνει πάμπτωχος. Μάλιστα, ορίζεται ότι θα ελέγχεται τι αναφέρουν οι καταστάσεις που αποστέλλουν οι επιχειρήσεις (ΔΕΚΟ, γυμναστήρια, φροντιστήρια, ασφαλιστικές εταιρίες κλπ) για τις τυχόν δαπάνες που έχουν δηλωθεί με το ΑΦΜ του οφειλέτη.

Συγκεκριμένα, για το χαρακτηρισμό μιας οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, προβλέπεται η σύνταξη αιτιολογημένης έκθεσης από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή, με την οποία πιστοποιείται ότι συντρέχουν, σωρευτικά, τα ακόλουθα:

– Λήφθηκαν όλα τα προβλεπόμενα ασφαλιστικά, διοικητικά, δικαστικά και αναγκαστικά μέτρα σε βάρος του οφειλέτη.

– Διενεργήθηκε εκτεταμένη έρευνα για τον εντοπισμό κάθε κινητής ή ακίνητης περιουσίας και λήφθηκε αντίγραφο της μερίδας του οφειλέτη τουλάχιστον από τα υποθηκοφυλακεία και τα κτηματολογικά γραφεία του τόπου κατοικίας, επαγγελματικής δραστηριότητας και του τόπου καταγωγής.

– Διερευνήθηκε και διαπιστώθηκε ότι δεν υπόκεινται σε διάρρηξη, λόγω καταδολίευσης, μεταβιβάσεις περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη.

– Ολοκληρώθηκε η έρευνα για τον εντοπισμό χρηματικών απαιτήσεων, όπως μισθωμάτων, μισθών, συντάξεων, απαιτήσεων στις τράπεζες και τα λοιπά πιστωτικά ιδρύματα, τη μεταφορά χρημάτων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη στο εξωτερικό και την απόληψη τόκων από το εξωτερικό και, στην περίπτωση πληροφοριών για πηγές αποπληρωμής της οφειλής στην αλλοδαπή, διαπιστώθηκε ότι υποβλήθηκε τουλάχιστον η αίτηση αμοιβαίας συνδρομής για την είσπραξη απαιτήσεων ή και άλλη συναφής αίτηση, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα σε σύμβαση για την αποφυγή διπλής φορολογίας ή σε άλλη διακρατική σύμβαση, εφόσον στην Οδηγία ή στις συμβάσεις αυτές προβλέπεται η παροχή, από αλλοδαπή αρχή, αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής στην είσπραξη.

– Διερευνήθηκε κάθε στοιχείο που περιλαμβάνεται στα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα στη Φορολογική Διοίκηση και στο φυσικό φάκελο του οφειλέτη, όπως φορολογικές δηλώσεις, δηλώσεις μητρώου, ισολογισμοί και λοιπές χρηματοοικονομικές καταστάσεις, έντυπα πληροφοριών για περιουσιακά στοιχεία. Ειδικά για τις οφειλές στα Τελωνεία ο οριζόμενος ελεγκτής θα απευθύνεται στην αρμόδια Φορολογική Αρχή για τη λήψη των ανωτέρω απαιτούμενων στοιχείων.

– Σε περίπτωση πτώχευσης του οφειλέτη, ότι έχει κηρυχθεί η παύση των εργασιών της πτώχευσης ή έχει επέλθει περάτωση αυτής, τα οποία διαπιστώνονται με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως κοινοποίηση δικαστικής απόφασης και έλεγχος τελεσιδικίας αυτής, όταν απαιτείται από το νόμο, λήψη πιστοποιητικού από το αρμόδιο πτωχευτικό δικαστήριο σχετικά με την πορεία της πτώχευσης ή έρευνα στη μερίδα του οφειλέτη που τηρείται στο ανωτέρω δικαστήριο.
Όλες οι ανωτέρω έρευνες, ενέργειες και μέτρα έχουν ολοκληρωθεί ή ληφθεί και κατά των συνυπόχρεων προσώπων χωρίς να προκύψει δυνατότητα αποπληρωμής τους χρέους.

– Ειδικά όσον αφορά στη δέσμευση περιουσιακών στοιχείων, ανέρχεται στο 100% των καταθέσεων πάσης φύσεως λογαριασμών και παρακαταθηκών, μέχρι του ύψους των οφειλών προς το Δημόσιο και των συμβεβαιωμένων οφειλών προς τρίτους, προκειμένου να αποτραπεί η απόκρυψη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και να επιβληθούν τα προβλεπόμενα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης.

Τι γίνεται με τα «χρέη» που διαγράφονται

Ο χαρακτηρισμός της οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης και η καταχώρισή της στα ειδικά βιβλία ανεπίδεκτων είσπραξης για συνολική ληξιπρόθεσμη βεβαιωμένη οφειλή έως 300.000 ευρώ διενεργείται με απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής φορολογικής ή τελωνειακής υπηρεσίας, ενώ για συνολική ληξιπρόθεσμη βεβαιωμένη οφειλή μεγαλύτερη από 300.000 ευρώ και έως 1.500.000 ευρώ διενεργείται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, κατόπιν εισήγησης του Προϊσταμένου της αρμόδιας για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής φορολογικής ή τελωνειακής υπηρεσίας και με σύμφωνη γνώμη της ειδικής γνωμοδοτικής Επιτροπής.

Ποια είναι τα ηλεκτρονικά «κόσκινα» που πρέπει να χρησιμοποιούν οι υπηρεσίες της ΓΓΔΕ; Κατ’ αρχάς όλα τα διαθέσιμα πληροφοριακά στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών ήτοι:

1. Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (Ο.Π.Σ.) Taxis στα υποσυστήματα: μητρώου, εσόδων, δικαστικού, ΚΦΑΣ, ΦΠΑ, εισοδήματος νομικών προσώπων, πρωτοκόλλου, άλλων φόρων,

2. πληροφοριακό σύστημα εισοδήματος φυσικών προσώπων,

3. περαίωση φυσικών προσώπων,

4. πληροφοριακό σύστημα οχημάτων,

5. πληροφοριακό σύστημα περιουσιολογίου (δηλώσεις Ε9 και εκκαθαρίσεις φόρου ακίνητης περιουσίας -ενιαίου τέλους ακινήτων για φυσικά πρόσωπα και ενιαίου φόρου ιδιοκτησίας φυσικών και νομικών προσώπων),

6. Ο.Π.Σ. Elenxis, στα υποσυστήματα: προφίλ φορολογούμενου και discoverer – αναφορές,

7. Ηλεκτρονική υπηρεσία προβολής δηλώσεων πληροφοριακών στοιχείων μισθώσεων ακίνητης περιουσίας και

8. στα στοιχεία συγκεντρωτικών καταστάσεων Πελατών / Προμηθευτών

Επιπλέον, θα πρέπει να αξιοποιούνται και όλα τα συστήματα που τηρούνται εκτός υπουργείου Οικονομικών (Μητρώο τραπεζικών λογαριασμών και λογαριασμών πληρωμών, επιβεβαίωση στοιχείων ταυτότητας από την Ελληνική Αστυνομία, επιβεβαίωση στοιχείων μεταναστών από το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης) αλλά και τα στοιχεία των δαπανών των φορολογούμενων, που αποστέλλονται από τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρίες, ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, κλινικές, ΔΕΚΟ και χρησιμοποιούνται για τις διασταυρώσεις των τεκμαρτών εισοδημάτων.


  • 0

Επιστολή Ιερώνυμου σε Φίλη: Η Εκκλησία είναι υπόθεση ενός λαού, όχι ενός υπουργού

Διαβάστε εδώ το άρθρο: Επιστολή Ιερώνυμου σε Φίλη: Η Εκκλησία είναι υπόθεση ενός λαού, όχι ενός υπουργού

Νέα επιστολή, αυτή τη φορά με παραλήπτη τον ίδιο τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, έστειλε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

«Η υπόθεση της Εκκλησίας είναι υπόθεση ενός λαού και όχι βεβαίως ενός υπουργού» επισημαίνει ο Αρχιεπίσκοπος στον επιστολή του και κάνει λόγο για παραβίαση του Συντάγματος με τις αλλαγές που προωθεί ο Νίκος Φίλης στο μάθημα των θρησκευτικών.

Παράλληλα, ο κ. Ιερώνυμος τονίζει ότι είναι αβάσιμες και πλασματικές οι επικρίσεις των οποιωνδήποτε πολεμίων της Εκκλησίας ότι δήθεν συνεργάστηκε με τη δικτατορία.

«Ο επίσημος ρόλος της Εκκλησίας στην περίοδο της δικτατορίας ήταν συνεπής και αδιάβλητος για την αποστολή της, γι’ αυτό αποκλείει πλήρως τις οποιεσδήποτε ιδεοληπτικές ερμηνείες των οποιωνδήποτε επικριτών ή πολεμίων της» υπογραμμίζει ο κ. Ιερώνυμος, απαντώντας στο ερώτημα του κ. Φίλη «πού ήταν η Εκκλησία στη χούντα;», παραθέτοντας και πέντε επιχειρήματα.


ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930