Οχι στα πλευρικά διοδία στον αστικό ιστό της Περιφέρειας Αττικής έθεσε η Φωτεινή Βρύνα

  • 0

Οχι στα πλευρικά διοδία στον αστικό ιστό της Περιφέρειας Αττικής έθεσε η Φωτεινή Βρύνα

Category : ΟΜΙΛΙΕΣ

Ομιλία στη 14 Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής με θέμα:”Διόδια στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Αττικής”

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

το ζήτημα της τοποθέτησης διοδίων στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Αττικής, είναι πάρα πολύ σημαντικό, καθώς επηρεάζει άμεσα τη ζωή και την καθημερινότητα των κατοίκων που ζουν και μετακινούνται σε Δήμους του συγκεκριμένου οδικού δικτύου.

Είναι δεδομένο ότι η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων, έχει σοβαρές επιπτώσεις τόσο σε οικονομικό όσο και σε περιβαλλοντικό επίπεδο, καθώς είναι αυτονόητο ότι οι μόνιμοι κάτοικοι των Δήμων Κηφισιάς, Διονύσου (Αγ. Στέφανος, Άνοιξη, Διόνυσος, Δροσιά, Κρυονέρι, Ροδόπολη, Σταμάτα) και Ωρωπού (Αυλώνας, Αφίδναι, Κάλαμος, Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Μαρκόπουλο Ωρωπού, Πολυδένδρι, Συκάμινος, Μαρκόπουλο Ωρωπού κλπ) θα πληγούν οικονομικά αφού θα πρέπει να καταβάλλουν το αντίτιμο των διοδίων, ενώ η υπέρμετρη επιβάρυνση του ελλιπέστατου πλευρικού οδικού δικτύου, θα οδηγήσει σε πρωτοφανή κυκλοφοριακή συμφόρηση αλλά και περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Θα πρέπει να σας θυμίσω ότι το 2009, όταν και επιχειρήθηκε η κατασκευή σχετικών εγκαταστάσεων στους ανωτέρω Δήμους, υπήρξαν μεγάλες αντιδράσεις τόσο από την τοπική κοινωνία όσο και από Βουλευτές της τότε Κυβέρνησης της Νέα Δημοκρατίας αλλά και τις Δημοτικές Αρχές, με αποτέλεσμα την αναστολή του μέτρου, έως ότου διασφαλιστεί η δυνατότητα επικοινωνίας των κατοίκων μέσω παραπλεύρων, ασφαλών οδικών αρτηριών που μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν.

Μάλιστα οι συγκεκριμένες αντιδράσεις εκφράστηκαν εκ νέου από τους Δημάρχους των ανωτέρω Δήμων και κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων που έγινε στη Βουλή το 2013.

Δυστυχώς σήμερα 4 χρόνια μετά, δεν έχει αλλάξει τίποτα από τότε.

Η αλήθεια είναι ότι δεν έχει ολοκληρωθεί ή αναβαθμιστεί το παράπλευρο οδικό δίκτυο που προβλέπεται από τις συγκεκριμένες συμβάσεις παραχώρησης, προκειμένου να ξεκινήσει η εγκατάσταση και η λειτουργία πλευρικών διοδίων.

Για το λόγο αυτό, η οποία συζήτηση για τοποθέτηση διοδίων στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Αττικής είναι άκαιρη και χωρίς ουσία. Εσείς όμως δείχνετε να μην συμμερίζεστε τη συγκεκριμένη κατάσταση.

Σε πρόσφατη ερώτηση Βουλευτή της Περιφέρειας Αττικής σχετικά με τις σημαντικές οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις, που θα έχει η επικείμενη εγκατάσταση πλευρικών σταθμών στους οδικούς κόμβους της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου, στους κατοίκους της περιοχής ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων με έγγραφό του στις 18.04.2016 (αρ. πρωτ: 305) παραδέχθηκε ότι πρόκειται να εγκατασταθούν πλευρικά διόδια στις ανωτέρω περιοχές, με τη λειτουργία τους να εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους 2018, προκειμένου να υπάρχει αναλογικό σύστημα χρέωσης.

Είναι πολύ εύκολο να φανταστεί κανείς, τι θα επικρατήσει εάν μέσω των σημερινών παραδρόμων προσπαθήσει να κινηθεί ένα ποσοστό από τα 2.500 περίπου οχήματα που σήμερα εισέρχονται στους αυτοκινητοδρόμους από τους ανισόπεδους κόμβους Κρυονερίου και Βαρυμπόμπης προκειμένου να αποφύγουν τα πλευρικά διόδια. Η κατάσταση θα είναι μη διαχειρίσιμη.

Επίσης ένα άλλο σημαντικό ζήτημα έχει να κάνει με τις περιβαλλοντικές μελέτες οι οποίες θα έπρεπε να είχαν εγκριθεί για να προχωρήσει η τοποθέτηση διοδίων. Τι έχει γίνει με το συγκεκριμένο ζήτημα;

Υπάρχει πρόσφατη έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος;

Αν δεν υπάρχουν τα ανωτέρω πολύ φοβάμαι ότι η τοποθέτηση διοδίων δεν είναι σύννομη.

Από τη στιγμή που δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες παρεμβάσεις για να δημιουργηθεί ένα ελεύθερο εναλλακτικό ασφαλές δίκτυο για τους κατοίκους και όχι μόνο των Δήμων της Βόρειας Αττικής, δεν μπορούμε να στηρίξουμε μια τέτοια απόφαση.

Δεν το κάνουμε λόγω μικροκομματικών σκοπιμοτήτων, αλλά επειδή παραμένουμε πιστοί σε όλα αυτά που λέγαμε από το 2009 έως και σήμερα.

Μάλιστα στις περιπτώσεις εκείνες όπου δεν υφίστανται εναλλακτικές διαδρομές για ενδοδημοτικές μετακινήσεις, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την απαλλαγή των μόνιμων κατοίκων από την πληρωμή του τέλους διοδίων, των Αμεα και άλλων ευπαθών κοινωνικά ομάδων.

Μέριμνα επίσης πρέπει να ληφθεί και για τους εργαζόμενους χρήστες με παροχή επιπλέον εκπτώσεων αλλά και για τους ανέργους.

Στις εποχές που ζούμε δεν μπορούμε να ζητάμε επιπλέον χρήματα από τους κατοίκους των συγκεκριμένων Δήμων αλλά και από ευπαθείς κοινωνικά ομάδες.

Η απουσία σύγχρονων και ασφαλών εναλλακτικών οδών, θα δημιουργήσει καθημερινή κυκλοφοριακή συμφόρηση με πολύ δυσμενείς οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις για τους κατοίκους των Δήμων, των εργαζομένων και τους επισκέπτες των περιοχών αυτών.

Θα είμαστε υπέρ σε μια λύση που θα διευκολύνει τη διέλευση των μόνιμων κατοίκων των συγκεκριμένων Δήμων χωρίς πρόσθετο κόστος, ενώ παράλληλα θα λαμβάνει υπόψη και τις σημερινές δύσκολες οικονομικές συνθήκες προβλέποντας ειδικές εκπτώσεις για ευπαθείς κοινωνικά ομάδες αλλά και άλλες κατηγορίες πολιτών που θα κάνουν καθημερινή χρήση του συγκεκριμένου οδικού δικτύου.


ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930